Penjana Kekayaan

Penjana Kekayaan

Thursday, October 28, 2010

Pupusnya Tamadun (PART 2)



              Sesungguhnya, terlalu besar yang terkandung di dalam Al-Quran, rasa takut sentiasa menyelinap di dalam diri saya di dalam menghuraikan sesuatu ayat, hasil daripada rujukan kitab-kitab,buku-buku sarjana barat, mitos-mitos dan pelbagai lagi sumber ilmu dan semua di atas sudah terbukti terkandung di dalam Al-Quran, "Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah,Nabi Muhammad Pesuruh Allah", saya merasa amat takut di dalam menceritakan kisah-kisah tamadun yang telah diwartakan sebagai sebuah "Legend", skop bagi tajuk ini terlalu besar, dari sini munculnya pelbagai andaian, dari sini bermulanya perpecahan agama, dari sini munculnya kumpulan-kumpulan penakluk dunia, Teman-teman sudah tentu selalu terdengar tentang illimuniti, tahukah teman-teman wujudnya illimunari? the blue and the green line? the 9 unknown warrior? Sungguh besar sehingga melewati zaman-zaman yang diwartakan barat sebagai "Zaman Manusia Batu", dua sahaja, jika teori ini terbukti benar,segala pembohongan yang dilakukan barat akan terbongkar ataupun,semua yang di luar menganggap saya gila. Nauzubillah, Pada kali ini, saya ingin mengutarakan beberapa ayat Al-Quran yang menerangkan tentang kewujudan susur galur manusia, mari kita hayati bersama.



Penciptaan Manusia Sebagai Khalifah di Bumi, Diikuti Pernyataan Kehairanan Para Malaikat (Seolah-olah seperti pernah menyaksikan perilaku tingkah manusia sebelumnya, ungkapan kerisauan para malaikat   akan    datangnya    kembali    murka    Allah   pada    manusia    hingga   dibinasakannya)   - QS. 02:30 (Al Baqarah),"Dan ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat, “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi”. Mereka berkata, “Mengapa Engkau hendak menjadikan di muka bumi itu orang yang akan membuat kerusakan dan menumpahkan darah padanya, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji dan mensucikan Engkau?” Tuhan berfirman, “Sesungguhnya Aku lebih mengetahui apa yang tidak kamu ketahui”.


Adanya umat lain selain Nabi Adam a.s. - QS. 3:33 (Aali ‘Imraan),"Sesungguhnya Allah telah memilih Adam, Nuh, keluarga Ibrahim dan keluarga Imran, melebihi segala umat."


Bagaimana penciptaan orang-orang terdahulu? - QS. 04:01 (An-Nisaa’),"Hai sekalian manusia, bertaqwalah kamu kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari satu diri dan daripadanya Allah menciptakan pasangan (suami)-nya, dan berkembang dari keduanya lelaki dan perempuan yang banyak, dan bertakwalah kepada Allah yang kamu saling meminta (dengan menyebut nama)-Nya, dan peliharalah keluarga. Sesungguhnya Allah adalah sangat memperhatikanmu."


Sudah adakah orang-orang terdahulu? - QS. 56:10 (Al Waaqi’ah),"Dan orang-orang terdahulu dari yang dahulu."


Kemanakah orang-orang terdahulu itu? - QS. 54:49 (Al Qamar),"Sesungguhnya Kami menciptakan tiap-tiap sesuatu dengan kadar."


QS. 54:50 (Al Qamar),"Dan tiadalah urusan Kami kecuali satu kalimat seperti sekejap mata."


QS. 54:51 (Al Qamar)"Dan sungguh telah Kami binasakan orang-orang yang serupa dengan kamu, maka apakah orang mau mengambil pelajaran?"


QS. 20:128 (Thaahaa),"Maka apakah tidak menjadi petunjuk bagi mereka, berapa banyak umat yang Kami binasakan sebelum mereka, mereka berjalan pada (bekas) tempat tinggal umat itu. Sesungguhnya pada yang demikian itu adalah sebagai tanda bagi orang yang mempunyai akal."


Allah menetapkan kehancuran umat dahulu dan terdahulu yang (walaupun) telah memiliki Peradaban Tinggi, Lebih Banyak dan Kuat.QS. 50:36 (Qaaf),"Dan berapa banyak umat telah Kami binasakan sebelum mereka? Mereka lebih besar kekuatannya maka mereka telah menjelajahi negri-negri. Adakah tempat lari?"


QS. 40:82 (Al Mu’min),Maka apakah mereka tidak berjalan di bumi, lalu mereka perhatikan bagaimana akibat orang-orang yang sebelum mereka? Adakah mereka (umat terdahulu) lebih banyak dan lebih kuat dan bekas-bekasnya di bumi dari mereka? Maka tidak bergunalah bagi mereka apa-apa yang telah mereka usahakan.




Segala yang baik datang dari Allah dan yang buruk adalah dari diri saya sendiri, semoga selepas ini, minda kita akan sama-sama terbuka bagi menghuraikan segala pembohongan yang berlaku sepanjang umur kita pada masa kini, segala ilmu sirrah kita telah dipalsukan oleh barat, di sini kita bersama-sama rungkaikan rahsia-rahsia yang tersirat di dalam Al-Quran bagi menaikkan kembali Ketamadunan Islam yang unggul.Wallahualam.

Feel tak?

0 comments: