Penjana Kekayaan

Penjana Kekayaan

Sunday, September 19, 2010

Minggu Yang Best!

              

 Salam wat semua rakan-rakan yang setia bersama blog saya yg tak seberapa ini! Alhamdulillah, dah lepas dah minggu Raya kan, hehehe, best, macam-macam yang aku jumpa sepanjang raya nie, pagi-pagi raya, sibling my late mum datang ke rumah dengan satu tujuan, menziarahi kubur ibu,kedatangan kakak-kakak kandung ibu seolah-olah mengembalikan nostalgia lame kami semua, sedar xsedar, dah 5 tahun dah kami adik beradik beraya tanpa seorang ibu, beruntung kami kerana dikurniakan seorang ayah yang amat bertoleransi, (ayat bodek) malam raya, semuanya berkumpul kat rumah, macam-macam kami masak, Rendang Daging, Kari Ayam dan berbagai-bagai lagi, fuhh, berasap beb makan,(padan muka kengkawan kat overc :P) Kesimpulannya memang best lah raya tahun ini, perfect :)

                Entry hari nie, aku nak berkongsi sikit tentang ilmu aku yang dah makin tumpul kerana tidak pernah diamalkan, huaaa, 3tahun yang lepas, aku rasa dalam kolej aku, aku lah buku teks bagi Photoshop bagi rakan-rakanku, pelbagai "Preset" yang aku explore sendiri, 10 jam depan komputer dah macam rutin,pantang nampak "Brushes" "Texture" Gradient" baru,sume aku download, pas 3 tahun aku tinggalkan semua nie, tetiba hati tergerak nak wat editing picture balik, tapi untuk looking more professional, huhh, ternganga aku tgk interface Adobe Photoshop CS 4, ape kejadah nie semua, hahahaaha, teruk gila kowt, nie lah masalah orang yang dah dapat main tinggal, starting layer by layer, aku try grab balik ape yang dulu aku pernah wat, hmm, hampeh, hancur, crop skill "E", overlay skill "E", Lightnin skill "E++" huaaaa, gila r, tapi insyallah, skang aku try step by step, dengar cite skang, photoshop n flash cs4 lebih user friendly, skang aku tgh nak try masukkan photshop dalam flash, ahahaha, tamak sket :P if aku dapat skill nie, Sumpah, aku leh wat header free untuk semua, kita wat trademark Malaysia kat setiap header kita, fight blogger negara sebelah tue dalam kemajuan teknologi, nak men hack-hack aku pening kepala tgk coding banyak sangat, cukuplah design-design, xyah nak pening, tgk asal cantik sudahhhhhhhhhhhhh :P

                  23/11/2010, dah tak lama dah tarikh nie, Ya Allah, aku mohon keredhaanmu bagi aku memantapkan Perjalanan Hidupku, sesungguhnya kaulah yang maha mendengar, Amin Ya Rabbal Alaamin.
out kengkawan.. :)

              



Feel tak?

0 comments: