Penjana Kekayaan

Penjana Kekayaan

Friday, December 26, 2008

Bola yang bulat~~~



Adoylah, badan aku letih sangat arinie, penat yang teramat, aku tak pasti nape tetiba badan aku leh jadik selemah nie, Pinggang sebelah kanan aku terasa bisa yang amat, haiz, nape lah aku nie, actually last nite aku sajerk menggatal nak g urut badan dgn Wak Nasir, rumah wak nie kira-kira 22km from rumah aku, huhuhu, kira jauh lah, memang puas urut ngan dia, Dkt 2jam gak aku membebel bercerita dgn dia, dari topik keris sakti smpai ke demam chikunya sume kuar, hahahaha, boring aku kalau mulut nie x menenyeh, alhamdulillah, aku still boleh dikategorikan seorang yang boleh berkomunikasi dengan baik ngan golongan warga emas nie, ^^ Hormat hak dia, sure kita leh beramah mesra, itu prinsip aku..
Hehehe, korang mesti pelik kan, nape lak aku nak g urut sume, sakit ke aku nie, sengal-sengal sendi ke? huhu, sebenarnya hari nie aku ada masuk Pertandingan Futsal antara Daerah,so kiranya kalau g urut cam dapat power lah, leh jalan daaaa, hihi,aku merupakan Ketua Pasukan bagi SR FC, nama club yang diambil sempena nama Simpang Renggam, senanya time letak nama pasukan, aku agak blur gak, rakan-rakanku mencadangkan nama Suka-Suka FC, lolx, nama yang xd nilai komersil langsung, hahahaha, ngarot jerk budak-budak nie, huh, seawal kol 6.30 pagi aku terjaga, mandi,solat sume tup tup tau-tau dah pkul 7.30, match pada asalnya dijadualkan kol 8 pagi, argh, aku risau kami terlewat, Pasukanku yang dibawah pengurusan Md Rashid bin Rahim or -acit- bergerak dgn megah, 2kereta n 3moto. Kene bawak penyokong ramai sket, coz game yang ada Yuran pendaftaran nie, sure Ceh, konon-konon konvoi r langkah berjaga-jaga coz sure ada gaduh punya, lagipun anak-anak Simpang Renggam tidak berapa ngam sangat ngan budak-budak Macap, tak taulah apa sejarahnya, so, we all risau kalau ada pergaduhan, sekurang-kurang nya ada gak penyokong-penyokong yang rela dibelasah bersama dengan kami. hurm, tekaan kami tepat.
Team aku diwakili 6pemain yang terdiri daripada aku n 2adikku, Epi n Angah, 2orang budak kampung awek aku iaitu dwan n Anash yang juga merangkap ex awek aku. hahaha, ngam beb kitaorang, padahal aku kenal awek aku dulu baru kenal ngan mamat nie, dia okey, layan jerk, dan rakan baikku Sharil, Team yang aku wujudkan nie kira leh tahan r, we all letak harapan tinggi coz sume sekali di dalam pasukan memang merupakan budak-budak sukan, rasanya complete kot ciri-ciri kitaorang as Pemain Bola, cewah~~..Game start kol 10, ah, memang lewat, pihak penganjuran tidak peka, pengurusan yang terlalu lemah, 1st time aku jumpa jadual yang amat pelik bagiku, pihak penganjur pada asalnya nak wat kalah-mati, tapi pas taklimat pengurus pasukan, diorang tukar jadik double knockout, aku pening, tak paham ngan susun atur jadual mereka, Tapi kami pasti, pasukan kami ditindas, kami ditekan, haiz, bayangkan 3perlawanan dalam masa kurang 2jam, logik??Ketika di peringkat separuh akhir, kami terkejut, pasukan yang akan kami tentang hanya bermain Satu perlawanan dan kemudian berjaya terus ke peringkat separuh akhir sedangkan kami melalui 3perlawanan sebelum ke pringkat separuh akhir, adil kah?? Perlawanan pertama kami berjaya mendapat jaringan 3-1, perlawanan kedua melalui sepakan penalti, huhu, seram sejuk amek penalti n perlawanan ketiga kami berjaya mendapat jaringan sebanyak 4-2. Pasukan kami kecundang di peringkat separuh akhir, Penganjur bersifat terlalu menipu.
Ah, nak diingatkan balik, aku yang sakit hati, xplah, smpai separuh akhir pun orite gak, coz bukan calang-calang team yang main arinie, lagipun, aku puas, badan sakit-sakit tapi hati puas, seronok coz kami bermain as team, xd tekanan di dalam pasukan, seronok yang amat, aku terlalu puas.oh yah, balik jerk dari main bola, aku tgk hs aku, wah,, ada 6 misscall, Hurm, damn, aku terlepas peluang nak teman Ustaz Hussin g Nilai, ish, rugi btol rasanya, Beliau merupakan seorang Prof di Kuittho,mempunyai PhD di dalam bidang kaunseling, setiap hari pada Malam Rabu dan Malam Jumaat, aku membantunya di Pusat Perubatan Darul Syifa. haiz, ruginya, kalau x leh curik sket ilmu wat simpanan di akhir hayat. ^^ Aku nak jadik terbaik, seorang yang baik dari segi luaran n dari segi dalaman, aku nak memimpin sebuah keluarga yang bahagia di dunia dan akhirat, korang doakan yerk.k lah, puas dah aku bebel, pada korang yang xminat bola, layankan jerk cite aku tue, wat-wat paham jelah k.tue gambo yang sempat aku suh adik aku amek, time tue baru pas menang 4-2. tue yang sume kepenatan.. chiow.. as'kum semua. -shafiq-

Feel tak?

1 comments:

Lailyvia Mohd Ishak said...

simpang rengam fc besok lawan manchester U mari!!! kapten jgn lupe tendangkan sikit kaki c.ronaldo tu supaya kaki dia ada calar sikit.. kaki dia licin wooo mengalahkan model punya kaki.. lalalala