Penjana Kekayaan

Penjana Kekayaan

Saturday, August 25, 2012

Kata Hati

                 Salamunalaikum, kadang-kadang jiwa lelaki ini tersentap, mengapa kadar perceraian di dalam Malaysia meningkat dengan begitu tinggi sekali? Ramai wanita muda bergelar janda, ramai lelaki bergelar duda, hairan apabila melihat, begitu ramai pasangan songsang tatkala ini mengamalkan hubungan songsang, perempuan dengan perempuan, lelaki dengan lelaki, Adakah kerana kurang pendidikan agama sejak zaman kanak-kanak hinggakan mereka lupa dengan seksaan yang pernah di turunkan daripada Allah kepada kaum Nabi Luth, nauzubillah..


                 Diri ini penuh dilumuri dosa, penuh dengan selaput daki kealpaan di dalam dunia, sejauh mana pun terpesong daripada jalan yang lurus, aku cuba berpatah balik untuk menjejaki perjalanan yang sepatutnya perlu ku tempuhi,bermula daripada seorang kanak-kanak genit, aku menginjak alam remaja dan kini alam dewasa mula memancarkan sinarnya. Jikalau tersilap langkah ini, nasihati, marahi, cabari diriku ini. Aku mempunyai impian, impian yang telah ku tanam sejak nan kecil..impian menjadi seorang pemimpin, pemimpin yang patuh kepada agama, berkorban untuk bangsa, tetapi bagaimana untuk menjadi seorang pemimpin sedangkan aku masih bertatih menjalani pancaroba dunia. Rintangan demi rintangan akan ku tempuhi agar dapat ku pastikan matlamat ini menjadi kenyataan. Entahlah.... teruk rasanya diri ini jikalau dibandingkan dengan mereka yang telah berjaya, jalan ini penuh dengan lopak dan liku, kadang-kadang nafsu bersultan di hati, akal diketepi, Ya Allah, aku memohon kepadamu, bersihkan hati ini, kurniakan aku kesihatan berpanjangan agar dapat ku perjuangkan nasib agamaku, bangsaku, keluargaku dan teman-temanku.. makin lama makin worst rasanya aku. Aku taknak dilontar ke dalam neraka, kerana neraka itu hanya untuk mereka yang menderhaka kepada tuhannya.. Wassalamah..

Feel tak?

0 comments: